The Monitor wins defamation appeal

The Monitor. PIC: MORERI SEJAKGOMO
The Monitor. PIC: MORERI SEJAKGOMO

The publishers of Mmegi and The Monitor weekly newspapers, Dikgang Publishing Company (DPC),  have won an appeal against former deputy school head at Ramokgonami Junior Secondary School, Gakeolebale Mokobi.

She had sued the company for defamation. In 2015 Mokobi successfully sued DPC for articles published by The Monitor newspaper (formerly Mmegi Monitor) of November 17 and 24, 2014 that appeared on the newspaper’s print and online versions. 

The two newspaper articles that Mokobi found offensive were published under headlines ‘DEPUTY SCHOOL HEAD ACCUSED OF SATANISM’ and ‘Alleged Satanism initiate detained’ following a debate on allegations of existence of Satanism at Ramokgonami Junior. Following the case, the Francistown High Court awarded her P300, 000 with interest plus costs as damages.

Editor's Comment
Happy Independence!

We are 56 years old and what do we have to show for it? Looking at where Botswana started and where it is today, there are a lot of developments, but whether the developments match the number of years we have enjoyed as a country is a topic for another day.The fact that cannot be denied is we have seen major developments, but we are still lacking in several pertinent areas.Our beautiful country imports almost everything. We import fuel, food,...

Have a Story? Send Us a tip
arrow up